-Turizm işletmeciliği alanında karşılaştığı problemleri çözebilecek;
-Hizmet ve kalite konularını analiz edebilecek, tasarlayabilecek ve iyileştirebilecek;
-İş hayatı ile ilgili kariyer planlarını oluşturabilecek
-Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini sürekli yenileyebilecek; bilgisini ve deneyimini paylaşıp yayabilecek,
-Evrensel bilginin üretimi konusunda akademik çalışmalar yapabilecek
Turizmciler yetiştirmektir.
Program Çıktıları:
1- Turizm işletmeciliği ve otelcilik alanı ile ilgili temel kavramları ve bilgileri anlamak,
2- Turizm sektöründe kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili becerileri elde etmek,
3- Turizm sektöründe faaliyet gösterecek/gösteren bir işletmeyi yönetebilmek,
4-Turizm işletmelerinde yönetimin yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarını kavramak,
5-Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek,
6-Turizmin sektörünün gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek,
7-Turizm işletmeciliği alanındaki talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanımak
8-Turizm işletmeciliği ve otelciliğin özel bir alanında (önbüro, kat hizmetleri, satış ve pazarlama, vb) uzmanlaşmak
9-Turizm işletmeciliği ve otelcilik alanında bilimsel araştırma bilgi ve yeteneğine sahip olmak,
10-Turizm sektörü ile ilgili eğilimleri anlama ve yorumlama becerisine sahip olmak,
11-Turizm sektörünün toplumu etkileyen boyutlarında (doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi) yeterli bilgi ve bilince sahip olmak,
12-Turizm sektöründeki güncel sorunların kaynağını eleştirel düşünceyle belirleyebilmek,
13-13 Sektörel anlamda Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak,
14-En az iki yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak,
15-Turizm işletmelerindeki kişilerle (işletme yöneticileri, müşteriler, çalışanlar) empati kurarak aktif iletişimde bulunabilmek,