TR | EN
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Üniversitemizi Başarıyla Temsil Etti
31.10.2024
Öne çıkan görsel

8. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi En İyi Bildiri Ödülü Fakültemize Geldi

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi ve İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi ortak ev sahipliğinde 17-20 Ekim Tarihlerinde Kuşadası'nda gerçekleştirilen 8. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresine, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümümüz akademisyenleri toplam 9 bildiri ile katıldı.

Uluslararası kapsamda gerçekleştirilen ve alanındaki etkisi her geçen yıl artan kongrede toplamda sunulan 243 bildiri arasından da kurul tarafından seçilen en iyi bildiri ödülü

"GAME OF BANQUETS: ENHANCING PRACTICAL CULINARY EDUCATION THROUGH GAMIFIED LEARNING STRATEGIES" (Banket Oyunları: Uygulamalı Gastronomi Eğitimini Geliştirilmesinde Oyunlaştırılmış Öğrenim Stratejileri) başlıklı çalışması ile Üniversitemiz Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü akademisyenlerinden Öğr. Gör. Dr. Yılmaz SEVER'in oldu.

 

İlgili çalışma Game of Banquets, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün 6. Yarıyılı içerisinde uygulama dersi olan Banket Mutfağı dersi için geliştirilmiş, öğrenim stratejilerinin oyunlaştırma teknikleriyle harmanlandığı bir kurs dizaynı olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın temel amacı, mesleki eğitim alanındaki geleneksel yöntemlerden yenilikçi yöntemlere doğru evrilen verimliliği, uygulamalı gastronomi eğitimi kapsamında örneklendirmektir.

 

Çalışmada aynı zamanda, öğrencinin öğrenim sürecine katılımını en üst düzeye çıkararak, üretim süreçlerinin yönetiminde gerçek hayat sorumluluklarıyla başa çıkma yeteneklerini geliştirmek hedeflenmiştir.

Çalışmanın dizaynında; Proje Temelli Öğrenim (PTÖ), Dizayn Temelli Öğrenme (DTÖ), Problem Temelli Öğrenme (PTÖ), İş Temelli Öğrenme (İTÖ) ve Oyunlaştırma stratejilerinden faydalanılmıştır. Oyun, temel olarak, profesyonel kabiliyetlerin ve 21.yy. yeteneklerinin bir arada kullanılmasını gerektiren bir iş yükü kronolojisinde kurgulanmıştır. 

Gerçek hayat senaryosu olarak; 5 banket operasyonu, tedarik, üretim ve sunum gibi aşamaları 360o yansıtmakta, 5 gerçek hayat menüsünün üretimini konu almaktadır. Çalışmanın gerçekleştirilmesi süresince öğrenciler öncelikle, sorumlu oldukları üretim haftası için bir “action plan” hazırlayıp; operasyonu yönetsel olarak ve girdi, süreç ve çıktı başlıklarında öngörmeye çalışmışlardır. Bu öngörüyü geliştirirken, ilgili alanların güvenilir kaynaklarından oluşan (İngilizce) bir literatürden faydalanılmıştır. Bulgularını, profesyonel raporlama yöntem ve tekniklerini kullanarak dokümante etmeyi hedeflemişlerdir. “Action” zamanı geldiğinde ise, sorumlu oldukları üretimi 8 kişilik bir grubu yöneterek gerçekleştirmişlerdir. 5 haftalık üretim sürecinde öğrenciler hem yöneten hem de yönetilen roller üstlenmişlerdir. Son olarak, deneyimlenen action plan bir “event report (operasyon raporu)” olarak revize edilmiştir.

Çalışma tamamlandığında ise dönem sonu değerlendirme hem öğrenci hem de uygulayıcı hoca gözünden yapılmıştır. Sonuçlar, uygulamalı gastronomi eğitiminde yenilikçi yaklaşımlarla dizayn edilen kursların, öğrencilerin mesleki ve sosyal hayatlarında kullanabilecekleri yetenekleri geliştirmelerinde başarılı olduğunu göstermiştir.

Yapmış olduğu çalışmaya yönelik en iyi bildiri ödülü kongrenin gala gecesinde kendisine takdim edilen Dr. Yılmaz Sever, gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminde özellikle uygulamalı yöntemlerde yenilikler gerçekleştirilmesinin bu alana önemli yenilikler ve inovatif katkılar sağlayacağını belirterek, “Çalışmanın ve geliştirilen bu yöntemin en önemli kazanımının ise öğrencinin uygulamalı eğitimden edindiği deneyimin ve memnuniyetinin üst seviyelere çıkarılması olduğunu” ifade etmiştir.