TR | EN
Doç. Dr. Yasin Emre OĞUZ (Bölüm Başkan Yardımcısı)
Doç. Dr. Yasin Emre OĞUZ (Bölüm Başkan Yardımcısı)

Derece

Alan

Üniversite

Mezuniyet Yılı

Doktora Turizm İşletmeciliği Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

2022

Yüksek Lisans Turizm İşletmeciliği Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 2017
Lisans Turizm İşletmeciliği Trakya Üniversitesi 2013

 

1)  Akademik Unvanlar       

Doç. Dr.

2024 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi 2023 - 2024
Arş. Gör. Dr. 2022 - 2023
Arş. Gör. 2014 - 2022

 

 2)   Yayınlar 

2.1. Makaleler

25. Oğuz, Y.E. ve Kayakan, S. (2024). Z Kuşağının Eskişehir'i Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Bir İnceleme. Annals of Gastronomy and Tourism Studies, 1(2), 26-35.

24. Temizkan, S.P., Abiş, A.D. ve Oğuz, Y.E. (2024). The Effect of Perception towards Chocolate Brands on Purchase Behaviour. Journal of  Gastronomy, Hospitality and Travel, 7(2), 585-597.

23. Oğuz, Y.E. ve Polat, Ş. (2024). İnsanlar Neden Yeşil Otellere Gitmek İster? Annals of Gastronomy and Tourism Studies, 1(1), 1-12.

22. Oğuz, Y.E. ve Sever, Y. (2023). Çevre Bilincinin Yeşil Mutfak Tercih Niyetine Etkisi. Gastroia: Journal of  Gastronomy and Travel, 7(2), 263-280.

21. Oğuz, Y.E. (2023). Turizm Lisans Eğitim ve Öğretiminde Muhasebe Derslerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Journal of  Gastronomy, Hospitality and Travel, 6(3), 1406-1414.

20. Timur, B., Oğuz, Y.E. ve Yılmaz, V. (2023). Consumer Behavior of Mobile Food Ordering App Users during COVID-19: Dining Attitudes, e-Satisfaction, Perceived Risk, and Constinuance Intention. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 14(3), 460-475.

19. Oğuz, Y.E., Üstün, S. ve Yılmaz, V. (2022). Hizmet Kalitesi Algısının Memnuniyet, Bağlılık ve Tekrar Ziyaret Niyeti Üzerine Etkisi: Bursa Hüdavendigar Kent Park Örneği. Journal of  Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(4), 1549-1560

18. Oğuz, Y.E., Demiray, T. ve Yılmaz, V. (2022). Algılanan İş Yükünün Örgütsel Sessizliğe Etkisi: İstanbul’da Faaliyet Gösteren Beş Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Uygulama. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 6(6), 353-367. 

17. Oğuz, Y.E. ve Şenel, E. (2022). Çevrimiçi Oyunlara Yönelik Algının Serbest Zaman Tatmini ve Yaşam Doyumuna Etkisi. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 10-19. 

16. Oğuz, Y.E., Yılmaz, B. ve Yılmaz, V. (2022). Turist Rehberlerinin İş Güvencesizliklerinin Meslekten Ayrılma Niyetlerine Etkisinde Koronavirüs Algılarının Aracılık Rolü. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 6(4), 183-200

15. Oğuz, Y.E. ve Şenel, E. (2021). Serbest Zaman Tatmininin ve Yaşam Doyumunun Kuşaklara Göre İncelenmesi. Journal of  Gastronomy, Hospitality and Travel, 4(2), 215-225.  

14. Oğuz, Y.E., Kızıltaş, M.Ç. ve Yılmaz, V. (2021). Çevrimiçi Oyunların Tatil Satın Alma Niyetine Etkisi. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 32(2), 258-269. 

13.  Yılmaz, V., Arı, E. ve Oğuz, Y.E. (2021). Measuring Service Quality of the Light Rail Public Transportation: A case study on Eskisehir in Turkey. Case Studies on Transport Policy, 9(2), 974-982. 

12. Demirci, B., Ercömert, B. ve Oğuz, Y.E. (2020). Taşıma Kapasitesinin Memnuniyet ve Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Eskişehir Odunpazarı Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 452-462. 

11. Demirci, B., Yılmaz, İ. ve Oğuz, Y.E. (2020). Aşırı Turizmin Kent Yaşam Memnuniyetine Etkisi: Eskişehir Odunpazarı Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 204-217. 

10. Uçkun, N., Doğantekin, A., Demir, İ., Kılıç, İ. ve Oğuz, Y.E. (2020). Turizm Arz ve Talebine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz: Eskişehir Örneği. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(6), 403-418. 

9. Kaya, S., Oğuz, Y.E. ve Yılmaz, V. (2020). Turizm Öğrencilerinin Turizm Sektörüne Yönelik Algılarının Sektörde Kalma Niyetlerine Etkisi: ESOGÜ Turizm Fakültesi Örneği. ESOGÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 1-19. 

8. Temizkan, R., Oğuz, Y.E. ve Timur, B. (2020). Gender Discrimination at Job Application Process: An Experimental Study at Hotels. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(2), 1121-1129. 

7. Oğuz, Y.E. ve Timur, B. (2020). Temalı Parklarda Müşteri Deneyimi, Memnuniyet ve Tekrar Ziyaret Niyeti: Sazova Bilim, Sanat ve Kültür Parkı Üzerine Bir Çalışma. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(30), 419-430. 

6. Özhasar, Y., Oğuz, Y.E. ve Yılmaz, V. (2020). Instagram Bağımlılığının Tatil Satın Alma Niyetine Etkisi: ESOGÜ Turizm Fakültesi Öğrencileri Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 35-51. 

5. Timur, B. ve Oğuz, Y.E. (2019). Eskişehir Erişilebilir Turizme Uygun mu? Journal of Recreation and Tourism Research, 6(4), 360-371. 

4. Oğuz, Y.E. ve Yılmaz, V. (2019). Çevre Bilincinin Yeşil Yıldızlı Otel Tercihine Etkisi: ESOGÜ Turizm Fakültesi Öğrencileri Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14 (1), 51-66. 

3. Oğuz, Y.E. ve Tokmak, C. (2018). Türkiye'de Sürdürülebilir Kalkınma ve Turizm. Journal of  Gastronomy, Hospitality and Travel, 1(2), 3-17. 

2. Sarı, Y. ve Oğuz, Y.E. (2018). Reel Döviz Kurlarının Turizm Talebine Etkisi Üzerine Karşılaştırmalı Nedensellik Analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 603-620. 

1. Erol, E. ve Oğuz, Y.E. (2017).  Turizmin İhracat ve İthalata Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz: Türkiye Örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 4(4), 118-133. 

2.2. Bildiriler 

13. Sarı, Y, Ece, C., Ezenel, E., Oğuz, Y.E. ve Şenel, E. (2024). Exploring the Entrepreneurial Intentions and Perspectives on Rural Tourism: The Case of Ruralyouth Project. Anti-Fragile Rural Tourism Entrepreneurs Final Conference, 26-19 Şubat 2024, Eskişehir.

12. Sarı, Y, Ece, C., Ezenel, E. ve Oğuz, Y.E. (2024). Cross-Cultural Communication in Rural Development: Rural Project Case Study. Anti-Fragile Rural Tourism Entrepreneurs Final Conference, 26-19 Şubat 2024, Eskişehir.

11. Temizkan, S.P., Oğuz, Y.E. ve Aydın, A. (2023). Üçüncü Dalga Kahve İşletmesi Müşterilerinin Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi: Eskişehir Örneği. 7. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, 28-30 Eylül 2023, Kastamonu.

10. Demirci, B., Ercömert, F.B. ve Oğuz, Y.E. (2020). Taşıma Kapasitenin Memnuniyet ve Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Eskişehir Odunpazarı Evleri Örneği. International Travel & Tourism Dynamics, 8-10 Ekim 2020, Ankara.

9. Demirci, B., Yılmaz, İ. ve Oğuz, Y.E. (2020). Aşırı Turizmin Kent Yaşamından Memnuniyete Etkisi: Eskişehir Odunpazarı Evleri Bölgesi Örneği. International Travel & Tourism Dynamics, 8-10 Ekim 2020, Ankara.

8. Yılmaz, V., Sarı, Y. ve Oğuz, Y.E. (2020). Covid-19’un Yerli Turistlerin Tatil Davranışlarına Muhtemel Etkileri: Türkiye Örneği. 4th International Asian Congress on Contemporary Sciences, 26-28June 2020, Baku.

7. Arı, E., Oğuz, Y.E. ve Yılmaz, V. (2019). A Model Recommended in ECSI Scope for Measurement of Quality Service. 4th International Tourism Congress, 16-19 October 2019, Eskişehir.

6. Sarı, Y., Oğuz, Y.E. ve Özdemir, C. (2019). An Econometric Analysis on Determining the Relationship Between Employment and Tourism: The Case of Turkey. 4th International Tourism Congress, 16-19 October 2019, Eskişehir.

5. Arı, E., Oğuz, Y.E. ve Yılmaz, V. (2019). Analysis of Factors Affecting City Brand Loyalty: A Structual Equation Model Proposal. 4th International Tourism Congress, 16-19 October 2019, Eskişehir.

4. Temizkan, S.P., Sarıkaya, G.S., Timur, B. ve Oğuz, Y.E. (2018). Akademisyenlerin Sağlıklı Beslenme Bilinci Algılarının ve Organik Gıdalara Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. International Gastronomy Tourism Congress, 20-22 Eylül 2018, İzmit.

3. Timur, B. ve Oğuz, Y.E. (2018). Türkiye'nin Sağlık Turizmi Rekabet Analizi ve Öncelikler. VII. Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 20-21 Nisan 2018, İskenderun.

2. Demirci, B., Timur, B., Yılmazdoğan, O.C. ve Oğuz, Y.E. (2015). Yerli Turistlerin Yöresel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Gelecek Niyetleri Üzerine Etkisi: Eskişehir Örneği. I. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 19-21 Kasım 2015, Kastamonu.

1. Oğuz, Y.E. (2015). Hostellere Yönelik Algının Belirlenmesi: Eskişehir Örneği. I. Euroasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators, 28-30 Mayıs 2015, Konya.

2.3. Kitaplar 

10. Oğuz, Y.E. (2024). Alışveriş Turizmi. T. Erdoğan (Ed.). Turizm ve Gastronomide Sosyolojik Yansımalar. Ankara: Detay Yayıncılık.

9. Oğuz, Y.E., Diamond, B.A., Khamis, M.J. ve Yılmaz, V. (2024). Covid-19 Aşısına Yönelik Algının Yerel Bir Yeri Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Türkiye ve Zanzibar Karşılaştırması. O. Çelen, A. Ünal ve E. Çilesiz (Ed.). Turizm ve Destinasyon Araştırmaları VI. Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınları.

8. Temizkan, S.P., Oğuz, Y.E. ve Aydın, A. (2024). Üçüncü Dalga Kahve İşletmesi Müşterilerinin Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi: Eskişehir Örneği. A. Sökmen ve Ç. Aydın (Ed.). Sofradaki Bilim ve Lezzetteki Sanat: Gastronomiye Kapsamlı Bir Bakış. Ankara: Detay Yayıncılık.

7. Oğuz, Y.E. (2023). Turizmin Kamu Maliyesi için Önemi. E.B. Biçer ve O. Şanlı (Ed.). Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar. İzmir: Duvar Yayınları.

6. Oğuz, Y.E. (2023). Paylaşım Ekonomisi. İ. Yazıcıoğlu, M. Aksoy ve G.S. Kaman (Ed.). Turizm ve Sürdürülebilirlik. Ankara: Detay Yayıncılık.

5Oğuz, Y.E. (2023). Kırsal Turizm ve Kalkınma İlişkisi. Y. Sarı (Ed.). Kırsal Turizm Temelli Kalkınma. Ankara: Detay Yayıncılık.

4. Oğuz, Y.E. (2022). Turizm Sektöründe Vergilendirmenin Ekonomik Açıdan Önemi. O. Bahar ve M. Avcı (Ed.). Turizm Ekonomisinde Son Gelişmeler. Ankara: Detay Yayıncılık.

3. Oğuz, Y.E. ve Timur, B. (2021). Teknoloji Çağında Destinasyon Yönetim Örgütleri ve Bilgi Yönetimi. E. Karaçar ve E. Erol (Ed.). Turizm Alanında Güncel Konular ve Yaklaşımlar. Ankara: Çizgi Kitabevi.

2. Oğuz, Y.E., Timur, B. ve Seçilmiş, C. (2021). Factor Analysis. R.P.S. Kaurav, D. Gursoy ve N. Chowdhary (Ed.). An SPSS Guide for Tourism, Hospitality and Events Researchers. London: Routledge.

1. Sarı, Y. ve Oğuz, Y.E. (2020). Turizmde Planlama, Projeler, Yatırım, Finansman ve Vergilendirme. S. Başar ve C. Işık (Ed.). Turizm Ekonomisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

3) Projeler

7. Sarı, Y. (Proje Koordinatörü) ve Oğuz, Y.E. (Araştırmacı ve Gerçekleştirme Görevlisi) “Renovation Models for Rural Tourism Destinations with Youth”, Avrupa Birliği (KA 210): Başlangıç: 31.05.2022 Bitiş: 31.05.2024

6. Azade, Ş. (Proje Koordinatörü) ve Oğuz, Y.E. (Araştırmacı) “Eskisehir Advances with Rural Tourism (ETAP)”, Avrupa Birliği (KA 104): Başlangıç: 01.12.2020 Bitiş: 30.06.2022.

5. Sarı, Y. (Proje Koordinatörü) ve Oğuz, Y.E. (Araştırmacı ve Gerçekleştirme Görevlisi) “Empowering Rural Tourism through Entreprenuership with Youth”, Avrupa Birliği (KA 205): Başlangıç: 30.09.2020 Bitiş: 31.12.2022.

4. Sarı, Y. (Proje Koordinatörü) ve Oğuz, Y.E. (Gerçekleştirme Görevlisi) “Towards Smart Rural Tourism Development in Europe”, Avrupa Birliği (KA 203): Başlangıç: 30.10.2019 Bitiş: 31.12.2021.

3. Uçkun, N. (Proje Koordinatörü) ve Oğuz, Y.E. (Araştırmacı) “Turizm Arz ve Talebine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz: Eskişehir Örneği”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Proje Birimi: Başlangıç: 25.07.2017 Bitiş: 25.07.2018.

2. Sarı, Y. (Proje Koordinatörü) ve Oğuz, Y.E. (Araştırmacı) “Nispi Döviz Kurlarının Turizm Talebine Etkisi Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Proje Birimi: Başlangıç: 11.12.2015 Bitiş: 11.12.2016.

1. Temizkan, R. (Proje Koordinatörü) ve Oğuz, Y.E. (Araştırmacı) “2023 Stratejik Hedefleri İçin Stratejik Sektör Turizmde Ortak Akıl”, İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı: Başlangıç: 30.09.2015 Bitiş: 31.12.2015.

4) Dersler

4.1. Lisans

Genel Muhasebe

Turizm İşletmeleri Muhasebesi

Uluslararası Destinasyonlar

Yiyecek İçecek Yönetimi

Yönetim Muhasebesi

4.2. Yüksek Lisans

Dönem Projesi

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

5) İdari Görevler

ESOGÜ İktisadi İşletme Yürütme Kurulu Başkan Yardımcısı 2024 - Devam Ediyor.

Turizm İşletmeciliği Bölüm Başkan Yardımcısı   2023 - Devam Ediyor.